Замовити домофонний ключ з доставкою по Тернополю

Статті

Живі легенди-4: Втеча з Нью-Йорка

Про турнір

Це одна з ігор «великої

п'ятірки» - наймасовіших і знаменитих сценарних ігор у США - проходить в не менш знаменитому пейнтбольному парку CPX недалеко від Чикаго щороку в другій половині травня. Останнім часом організовує гру Керрі Розенберрі з Viper Games - ще одна знаменитість, учень Уейна Доллака і творець своєї власної технології сценарних ігор.

Взагалі, сузір'я знаменитостей - головна фішка Living Legends. Рідко де можна побачити з маркером в руках у лісі Боба Лонга, команду Ironman, Боба Гернсі, Тома Кайе та інших відомих людей, які стояли біля витоків пейнтбольних ігор та турнірів. В хороший рік на гру приїжджає десь 1500 гравців, цього року сталося приблизно 1100-1200. Йде гра два дні, з 7:00 в суботу і з 4:00 в неділю. Втім, учасники можуть почати і раніше - для них в четвер і п'ятницю проводиться тактичний турнір.

Місце

Рідна Чикагщина.

Промислова зона в 60 кілометрах від міста, в якій кар'єрами притиснута до Іллінойс-рівер трикутна ділянка. Сценарна частина парку CPX займає приблизно 40 гектарів - смуга шириною від 200 до 400 метрів згинається вздовж берега річки. У центрі - єдина зона забезпечення - відтята від поля майже кілометром сітки. Тут проходить закільцьована по полю дорога, по якій час від часу катаються автобуси в стилі Mad Max, що розвозять гравців.

Безпосередньо збоку виділяється приблизно 20-30 га - бічні ділянки практично не використовуються. Саме рубилово відбувається, природно, на найбільш видовищних ділянках - полях Bedlam та Armageddon.

В'їзд, кемпінг та реєстрація

Кемпінг. Черга на реєстрацію в п'ятницю. Дві штатні асфальтовані парковки вміщають приблизно 400 автомобілів, на галявини влізе ще 1000. Під кемпінг відводиться поляна розміром з парковку на 130-150 машин, але кемперів кілька - ще б пак, в 10-15 хвилинах їзди від поля півтора десятка готелів і мотелів, де можна розташуватися з телевізором, чистою білизною і душем. Або півдюжини обладнаних кемпінгів, теж зі зручностями. На місцевому ж кемпінгу зі зручностей - туалети та умивальники, душа немає, електрику можна попросити в CPX.

Реєстрація влаштована в будинку-складі-офісі CPX - чотири загальних вікна і одне - для почесних гостей, ведеться з п'ятниці, всього на реєстрацію приблизно 1000 гравців відведено 12 годин. Ніякої електроніки - назвав прізвище, тебе знаходили в ящику з заявками, розкладеними за алфавітом видали браслет, майку, картку гравця для носіння на шиї, заправний «кільце» і Алга.

Інфраструктура та персонал

Зона забезпечення. Все забезпечення зосереджено в тому самому будинку-офісі-складі або біля нього. Винесених в «ліс» заправок, продажів куль, пунктів харчування, туалетів немає. Є велика центральна зона забезпечення, в якій обладнана пристрілювальна зона - по суті, стрілецька поле, побудовані стаціонарні навіси для гравців, туди викочується причіпний компресор, ставляться намети для суддів, оргів, команд...

Власний персонал парку займається справами парку - видає прокат, продає напої та їжу, працює в магазині спорядження, проводить реєстрацію, а ось гру проводять зовсім інші люди - Керрі Розенберрі і його команда. Судді - кілька людей Керрі, які заодно виконують функції ІГРОТЕХ та запрошені добровольці. Є й маленьке трейд-шоу на дві-три палаточки, але маленьке воно було виключно з тієї причини, що поряд, в 300 метрах, проходив турнір NPPL і там було розгорнуто трейд-шоу в повний зріст - DYE, Tippmann, GI Milsim та інші .

Сценарій і все таке

Часовий механізм утримання баз. Сценарій написаний за мотивами культового фільму «Втеча з Нью-Йорка». НЙ перетворений в зону для злочинців і обнесений стіною, зовні - все під кулеметним і ракетним обстрілом правоохоронних органів, всередині - безперервна війна на винищення вуличних банд. І тут прямо на Манхеттен удачненько падає літак з президентом США. Щоб висмикнути його, в НЙ відправляють засудженого за незаконний перехід вулиці супер-пупер десантника Змія Пліскін. Термін - 24 години, гарантія - імплант з вибухівкою в голову або амністія при удачі. Ну далі всякі пригоди, стрілянина-стрілянина, Пліскін виявляється в сто разів крутіше і краще за всіх поліцейських і т.п.

Сторони в грі - два клани, Dukes і Warhammers. Вони-то і б'ються за контроль над точками, ресурси та інші сценарні ништяки. Власне Змій і його приятель, таксист Кебб - сценарні персонажі, які відіграють самі по собі, але які можуть стати джерелом корисної інформації, ресурсів і т.п. корисних речей для кожної зі сторін. Десь у полі з'являється і тушка президента - екіпірований в костюмчик манекен (в масці, між іншим).

Штаби

Штаб намба ван знаходиться безпосередньо в полі, тобто є майже ігровим об'єктам. "Майже" тому, що обтягнуті сіткою і в них можна перебувати без маски, виглядає це як своєрідний мавпятнику. Щоб знищити всіх, хто знаходяться в штабі, немає потреби стріляти і кидати гранати, досить просунути в штаб ногу або руку (без зброї!).

Штабний персонал - два, від сили три людини, власне «генерал» зазвичай бігає по полю і торгує харизмою, піднімаючи бійців у атаки. На місці знаходиться начальник штабу - по суті, координатор, йому на допомогу іноді хто-небудь сідає радіооператор. Радіофікованих команд небагато, час від часу хтось запитує штаб «а що далі?» Або приходить безпосередньо до генерала або начштабу з цим же питанням і отримує найбільш підходяще в даний момент завдання.

Бронетанки

Вірніше, бронеавтомобілі, два - по одному за сторону. Звичайні машини, на дах яких пристосовані обертові башточки з «кулеметами». Рухаються вони по тій самій кільцевій дорозі і по декількох відкритих місцях, так що «широкого танкового маневру» тут не бачити. Боротьба з ними - гранатомети з кулями або ракетомети з гумовими ракетами, але є і більш хитрий засіб - «мінування» дороги. Для цього потрібно добути власне «заряд», притягти на місце, засвітити судді «інженерну картку», тобто здійснити ряд непростих діянь, а потім дочекатися, коли танк на нього наїде і сказати судді «Бум!». Після чого віртуальні клаптики танка розлітаються по віртуальним закуткам.

Хід гри і персонажі

А це - Змій Пліскін. Конверт із завданням - це президент... Завдання видаються в конвертах, зазвичай кожен конверт позначає чотири місця на карті - головне і допоміжне завдання свого боку і така ж пара завдань супротивника. Розписано і кількість балів за кожне - тобто, можна вирішити, битися чи за свої бали або не дати противнику наваритися.

Крім цих завдань у грі є і «рольові персонажі» або бродячі ігротехніки. У даному сценарії це власне «Змій Пліскін» і водій таксі Кеббі. Вони озброєні, уражені, володіють деякими корисними речами (інформацією, артефактами і т.п.) і ... свободою волі, тобто можуть розпоряджатися всім цим багатством на свій розсуд. А сторона вправі торгуватися - а то й відмовитися від такої пропозиції. Наприклад, у мене на очах «Змій Пліскін» намагався продати Дюкам місце, де сникался «президент», але не досяг успіху - Дюкі вирішили, що президент їм ні до чого.

І дійсно, як виявилося, президент ніяких переваг не давав, а був лише предметом антуражу. Рахунок по грі вийшов наступний:

У перший день Дюки набрали 475 очок, Вархаммера - 300, у другій - 280 і 120, ресурси - 25 і 15. Разом з майже двократним відривом 780: 435 перемогли Дюкиі, але це нікого не збентежило.

Фінальна баталія

Грудьми на амбразуру, тобто на пропор, за гребенем виярка, підступний ворог! Це реальне масове божевілля. Всі учасники, тобто залишилися до того моменту - 8-9 сотень гравців, збираються на полях Bedlam та Armageddon - червоні біля краю одного, сині біля краю іншого. Кожне поле займає приблизно по гектару, розділені вони валом висотою в два метри. По гребеню валу встановлено п'ять «прапорів» - перекидних індикаторів.

За сигналом старту вся ця юрба рве до валу і намагається перекинути індикатори на свій колір. Неважко собі уявити, що там коїться, якщо по валу довжиною 50 метрів стріляють по 4 сотні стволів з кожної сторони, причому наосліп ... Такої щільності куль в повітрі я не бачив ніколи - навіть на знаменитому «м'ясі» на Вторгненні, просто уявіть, що за секунду 800 стовбурів викидають у повітря мінімум 8000 куль. Відбувається все це в акурат біля сітки, за якою стоять сотні глядачів. Перший ривок закінчується тим, що вцілілі під навісною вогнем забиваються натовпами в усі можливі укриття і намагаються не дати противнику доповз до гребеня, піднятися і перекинути індикатор. Але сміливі люди все одно є - вони повзуть вперед, незважаючи на ризик, часто без маркера і кидаються на індикатори, як на амбразуру, встигаючи в стрибку зловити до півсотні куль.

Мені дуже сподобалася канадська команда, в якій передовий гравець завжди ніс прапор з кленовим листом і встромляв його там, де його знаходила ворожа кулька. Наступний гравець підхоплював прапор і робив ще півкроку і так далі - до кінця гри канадський прапор майорів на самому гребені.

Скільки куль розстрілюють в цьому божевіллі, порахувати неможливо. Вважаю, ніяк не менше 200 коробок.